>
  2 min. čitanja

U javnom savjetovanju Nacrt prijedloga Pravilnika o namjeni i uvjetima upravljanja luka te određivnju iznosa lučkih tarifa - Ide li se uvođenjem visokih cijena na ruku velikom interesu za vezove?

U javnom savjetovanju Nacrt prijedloga Pravilnika o namjeni i uvjetima upravljanja luka te određivnju iznosa lučkih tarifa - Ide li se uvođenjem visokih cijena na ruku velikom interesu za vezove?
Foto: Morski HR

U utorak 29.travnja, na "e-savjetovanje" upućen je Nacrt prijedloga Pravilnika o namjeni i uvjetima upravljanja dijelovima luka otvorenih za javni promet županijskog i lokalnog značaja te određivnju iznosa lučkih tarifa.

Na oko se možda čini kao gotovo trivijalan pravilnik, međutim u dijelu određivanja lučkih tarifa - napose onih u komunalnim lukama u kojima su vezane brodice lokalnog stanovništva (za osobne potrebe). Tako se u Prilogu 3. Pravilnika, nalaze "Kriteriji i visina najviših lučkih pristojbi za vez". Korisnici se pribojavaju da se ovim stvaraju preduvjeti za uvođenje neopravdano visoke cijene stalnog veza brodica registriranih za osobne potrebe na komunalnom, dijelu luke. 

- Uvođenjem ovako visokih cijena, ide se na ruku velikom interesu za vezove i neutaživoj želji za ostvarenjem profita. O socijalnim reperkusijama je suvišno i govoriti, ali je izgledno da će se lučice stubokom izmijeniti. Više neće biti moguće vidjeti "Narav", "Ticu", "Maestral" i sl. domaće brodice koje su srasle s pejzažom primorskih luka. Tako će, primjerice, godišnja maksimalna naknada za vez za jedrilicu tipa "Tica" (9,50 m) može iznositi  i do 800,00 EUR i to bez troškova dizalice i boravka na suhome. Tko i bude u prilici platiti tako visoku naknadu za vez, uštedjetće na održavanju, a time i na sigurnosti. O dugoročnim posljedicama je suvišno i govoriti... - smatra Gordan Kačić iz Splita.

- Kurioziteta radi, prije godinu dana, donesen je Pravilnik o kriterijima za određivanje visine lučkih naknada u lukama unutarnjih voda - NN 16/2024 u kojem je u prilogu III, točka 3. određena naknada za stalni godišnji vez za plovni objekt dužine od 12 m do 20 m u visini od maksimalnog iznosa od 160 EUR godišnje! Dakle, u luci Sisak, Slavonski Brod, Osijek, Vukovar i dr. možete posjedovati motornu baržu duljine 20 metara i godišnje za nju plaćati 160 EUR. Istovremeno u lučici Zenta u Splitu, Porat u Podgori i nebrojenim drugim lukama na Jadranu koje su mahom izgrađene samodoprinosom članova (u radu, novcu i odricanjima), za plovilo od 9 metara duljine (tica, kornat, greben i sl.) plaćat će te 720 EUR!? Osim što je stvar duboko diskriminirajuća, ovakvim prijedlogom cijena vrijeđa se i elementarna inteligencija, a o socijalnim reperkusijama da i ne govorim! - poručuje ovaj Splićanin.

Svoj komentar na Nacrt Prijedloga pravilnika možete ostaviti OVDJE.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.