>
RIJEKA - Pokrenut je izvanredni nadzor hitne helikopterske službe u Rijeci. I to zbog nedavnog slučaja s Malog Lošinja, kojeg je otkrio Morski HR!
Podsjetimo, nakon što je službi stigao poziv o ozlijeđenom dječaku, helikopter uzlijeće, dolazi na otok, ali s njega se vraća bez pacijenta, koji, nekoliko sati kasnije, ali vozilom hitne pomoći, stiže u riječku bolnicu. Zašto prijevoz nije obavljen zračnim putem i je li bilo propusta - pitanja su na koja se odgovori još čekaju.
Prije tjedan dana, u kasnim večernjim satima, hitnoj helikopterskoj službi stigao je poziv s Lošinja. U hotelu Vespera na dječaka je palo platno za projektor. Helikopter polijeće i stiže na otok, ali nakon procjene težine ozljeda liječnika iz helikopterskog tima, u Rijeku se vraća bez pacijenta.
- Nakon pregleda samog pacijenta utvrđeno je da su ozlijede lake i da vrijeme transporta nije ključno u zbrinjavanju samog pacijenta te je pacijent upućen kopnenim putem - izjavila je za HRT ravnateljica Zavoda za hitnu medicinu PGŽ Senka Kajčić.
Zašto helikopter, s obzirom na to da je već upućen na intervenciju, nije iskorišten - pitanje je kojim se bavi i izvanredni nadzor. Provodi se nad svima koji su sudjelovali u medicinskom zbrinjavanju.
- Za svaku intervenciju postoje protokoli prema kojima se postupa. U kojim slučajevima helikopter prevozi pacijente? Kod svih pacijenata koji nisu životno ugroženi - dodala je.
U riječku bolnicu pacijent je stigao kopnenim putem, zatražena je i izvanredna trajektna linija.
Je li moglo i trebalo drukčije - odgovore čeka i Ministarstvo zdravstva.
- Za svaku od faza odluke, od samog poziva i dizanja helikoptera do same faze odlaska helikoptera postoji procjena i treba vidjeti postoji li nesrazmjer oko onoga što pravila struke nalažu. Javnost se ima apsolutno pravo pitati, ali u cijeloj priči moramo znati što se u struci događa, rekla je ministrica zdravstva Irena Hrstić.
Situacija je ovo koja upozorava na nedostatke u komunikaciji i protokolima unutar sustava hitne medicinske službe i prijevoza - ističu u Udruzi za prava pacijenata.
- Nedostatak jasnih smjernica može dovesti do nesigurnosti među zdravstvenim djelatnicima i potencijalno na taj način ugroziti pacijente posebno u udaljenim područjima poput otoka, naglasila je predsjednica Udruge za promicanje prava pacijenata Jasna Karačić.
Na tvrdnje kako je cijeli Lošinj zbog načina transporta ozlijeđenog dječaka, na nekoliko sati ostao bez hitne službe, iz Zavoda za hitnu medicinu odgovaraju - na raspolaganju je bio tim u pripravnosti.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev